ДИАГНОЗА ЛИ Е ДЕКУПАЖА? /размисли мои/

Декупажът е мания, завладяване, болест. Веднъж хванеш ли в ръка салфетката и четката – попадаш в магията и край!

Всеки най-обикновен предмет, който се мерне пред очите ми, влиза във въобръжението ми и излиза от там накипрено с нова премяна. Потенциална “жертва” може да бъде всичко, ама наистина всичко!

decoupage

Първите два месеца направо си бях влюбена в новото си откритие! Във всяка свободна минута поглъщах тонове информация от мрежата – уроци и видеоматериали. Още дори на живо не бях се докосвала до предмет одухотворен чрез декупажа, а бях така запланена … А нощно време въобръжението ми какви чудеса твореше! Жалко, че още не са измайсторили записвачка на мисловни картини 🙂 🙂 🙂

Нали ви казах – декупажа е диагноза !!!

Първото най-важно беше да разбера КАК се случват нещата, как от най-обикновенно шише /например/ може приказка да сътвориш?!

И сама – опит след опит, след опит … Бавно – стъпка по стъпка …

Не бързах! Вярвах! Учих се!

Разбрах три неща:

ПЪРВО – с декупаж може да се обработи ВСИЧКО, всякаква повърхност.

ВТОРО – с декупаж може да се занимава ВСЕКИ.

ТРЕТО – декухаж МОЖЕ да бъде не просто ръкоделие, хоби, занимавка за душата, но да се доближи и до изкуството.

Техникити може всеки да ги научи, но художествения усет и вкус трябва да се развива. Усета за композиция, хармония е едно от най-важните качества, за да се случат красиво нещата!

А и техниката – че къде без нея?! Както съм виждала добри композиции в лошо изпълнение /набръчкана салфетка/картина, лошо лаково покритие, нескопосано напукване …/, така и обратното – перфектна техника, но скучна декорация, та даже и смешна 🙂

Усвоявайки тези уроци, си дадох сметка, че не бива да допускам да попадам в някой от тези капани. Обаче ми се случи. Реших да пробвам техника, която не ми е присърце и разбира се резултата беше плачевен.  Но пък този ми неуспех ми даде много добър урок – да правя само това, което отговаря на моята същност, да правя само това, което ми дава комфорт и което ме вдъхновява!

Така де, когато се учи човек понякога попада в собствените си капани, но това пък от своя страна му помага да се открие, да открие своята творческа същност /а тя е във всеки/. Откривайки се, върви към себе си и само към нещата, които го ВДЪХНОВЯВАТ!

И така – бях седнала да пиша пост /даже заглавие й сложих/ за това, какво е от първа необходимост за начинаещия декупажист – като материали и техники. Но ще остане за следващото ми писателско вдъхновение 🙂

Завършвам размислите си със снимка на една от първите ми работи и с пожелание ОТКРИЙТЕ КАКВО ВИ ВДЪХНОВЯ И ГО СЛЕДВАЙТЕ! Само така човек може да е свободен, да е жив и да вярва, че има смисъл!

decoupage jars-poppies

Tags: , ,

Leave a Reply

